Work and Youth
The graduates of the schools the techniques of San Juan and their different modalities of labor insertion
Keywords:
-Abstract
This article aims to communicate the rst results of the research developed within the framework of the Natio- nal Institute of Technical Education of the Ministry of Education and Sports of the Nation (INET), during 2017- 2018, on the career paths of young graduates of tech- nical secondary education in the province of San Juan. A survey was carried out that points to the analysis of the training trajectories and the insertion sequences of graduates. For this, the use of qualitative and quantita- tive methodology has been combined, through surveys and in-depth interviews that allow the reconstruction of the biography of young graduates, emphasizing the for- mal training processes and their work experiences. The categories of analysis that support this analysis are: Training and labor trajectories and labor insertion. In this regard, a theoretical framework is developed with the main concepts and then an analysis with research ndings is addressed. Finally, we conclude with the idea of constructing a Territorial Mapping as a reference tool that facilitates the visualization of itineraries, linearities, continuities and discontinuities of the trajectories in the labor insertion.Published
2019-08-08
How to Cite
Figueroa, R., & Olivera Rubia, M. E. (2019). Work and Youth: The graduates of the schools the techniques of San Juan and their different modalities of labor insertion. "Tramas Sociales” Revista Del Gabinete De Estudios E Investigación En Sociología (GEIS), 1(01), 56–70. Retrieved from http://ojs.unsj.edu.ar/ojs/index.php/tramassociales/article/view/416
Issue
Section
Artículos (para dossier y temáticas libres)
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de atribución (BY) no comercial (NC) compartir igual (SA) 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que: a) otorgue el crédito correspondiente al autor/a, proporcione un enlace a la licencia e indicar si se realizaron cambios, b) no utilice el material con fines comerciales y c) si remezcla, transforma o crea a partir del material, debe distribuir las contribuciones bajo la misma licencia que el original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).