Sociocultural Dispositions and Academic Positioning of University Students: A Methodological Approach at UNSJ, Argentina
Keywords:
-Abstract
Delimited within a descriptive-comprehensive pers- pective, the present paper tackle the correspondence between sociocultural dispositions of students from the careers of Architecture and Public Accountancy at National University of San Juan (UNSJ, Argentina) and their academic trajectory. The methodological strate- gy implied: analyze the study certicates of each stu- dent; the construction of their trajectory types–based on the relation between the ‘personal time’ required by the students to complete the curricular space and the ‘academic time’ set by the study plan–; the selection of analysis cases and the application of a semi-structured questionnaire was used to gather a socio-demographic information. Then, the Multiple Correspondence Analy- sis (ACM) was used–sociological-statistic resource of theoretical and empirical synthesis–to represent the academic spaces that conforms the study plans. Socio- demographic and academic data were articulated to ac- count the heterogeneity in the positioning of students in their respective study planPublished
2019-08-08
How to Cite
Manchinelli, M. L., & Algañaraz Soria, V. H. (2019). Sociocultural Dispositions and Academic Positioning of University Students: A Methodological Approach at UNSJ, Argentina. "Tramas Sociales” Revista Del Gabinete De Estudios E Investigación En Sociología (GEIS), 1(01), 42–55. Retrieved from https://ojs.unsj.edu.ar/index.php/tramassociales/article/view/415
Issue
Section
Artículos (para dossier y temáticas libres)
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de atribución (BY) no comercial (NC) compartir igual (SA) 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que: a) otorgue el crédito correspondiente al autor/a, proporcione un enlace a la licencia e indicar si se realizaron cambios, b) no utilice el material con fines comerciales y c) si remezcla, transforma o crea a partir del material, debe distribuir las contribuciones bajo la misma licencia que el original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).