THE FILMED WORD: CONSIDERATIONS ON TIME IN DOCUMENTARY CINEMA

Main Article Content

Lucas Agustín Pérez Picasso

Abstract

This article makes the claim, motivating its argument from some aesthetic-philosophical foundations, to offer an interpretation of the concept of the filmed word by Jean-Louis Comolli, understanding this term from some of his arguments about documentary cinema. In this way, we will also explore how the word and the concepts of thought and time are linked in the cinematographic work and more properly in the documentary film; articulating his analysis with theories of cinema, specifically such as that of Gilles Deleuze, and general art with those of Jean-Luc Nancy.

Article Details

How to Cite
Pérez Picasso, L. A. (2018). THE FILMED WORD: CONSIDERATIONS ON TIME IN DOCUMENTARY CINEMA. TRAZOS – Revista De Estudiantes De Filosofía, 2(2), 5-17. Retrieved from https://ojs.unsj.edu.ar/index.php/trazos/article/view/761
Section
Dossier

References

Benjamin, W. (2009). La obra de arte en la época de su reproductibilidad técnica en Estética y política. Buenos Aires. Las cuarenta.
Comolli, J.L. (2015). Cuerpo y cuadro. Cine, ética, política. Volumen 1: La máquina-cine y la obstrucción de lo visible. Ciudad Autónoma de Buenos Aires: Prometeo.
Comolli, J.L. (2011) La vuelta por el directo. Recuperado de https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/CuadernosDeCine/article/view/3989/6033
Nancy, J.L. (2008). Las Musas. Buenos Aires: Amorrortu.
Deleuze, G. (2010). La imagen-tiempo. Estudios sobre cine 2. Buenos Aires: Paidós.
Taccetta, N. y Veliz, M. (2014). El dispositivo cinematográfico y la redistribución de lo visible. Entrevista con Jean-Louis Comolli. Recuperado de http://revista.cinedocumental.com.ar/el-dispositivo-cinemato grafico-y-la-redistribucion-de-lo-visible-entrevista-con-jean-louis-comolli/
Willemont, J. (Director) (1972). La reprise du travail aux usines Wonder. Francia: Montparnasse.
Worms, F. (2000). Le Vocabulaire de Bergson. París: Ellipses.